image De wereld van glas groothandel: een uitgebreide gids voor glas groothandel image De voordelen van een Infrarood paneel met thermostaat voor een warme en comfortabele woonkamer

Drop us a line...

Verstuur bericht

Zo laat jij een sterke blijvende indruk achter

Als ondernemer is het belangrijk dat je een goede band opbouwt met iedereen die je tegenkomt. Je weet immers maar nooit wie je volgende partner of klant kan zijn. Aangezien de eerste indruk van aanzienlijk belang is in menselijk contact, is het belangrijk dat je een goede indruk achterlaat. Als je ook nog eens zorgt dat je deze indruk blijvend achterlaat, zorg je mogelijk voor veel goede samenwerkingen in de toekomst. Om zeker te weten dat jij een blijvende indruk achterlaat, vind je in dit artikel een aantal tips die je hierbij kunnen helpen.

De voordelen van een goede indruk

  • Iedereen durft meer gokjes met je te wagen
  • Mensen zijn vaak bereid om je meer kansen te geven
  • Een positieve indruk wordt vaak verder verteld aan anderen
  • Gemakkelijker problemen met relaties oplossen
  • Ervaar meer zelfvertrouwen en verhoog je eigenwaarde

Kleding maken de man

Zoals het bekende gezegde duidelijk maakt; je kleding doet er altijd toe. Is je kleding vies, kapot aan het gaan of zit het niet goed, dan kom je over alsof je geen oog hebt voor detail en niet weet wat je kunt doen om iets er goed uit te laten zien. Zorg er dus voor dat je altijd strak in het pak gekleed bent. Dit betekent niet dat je op karakter hoeft in te leveren. Zo kun je bijvoorbeeld maatpakken laten maken bij deze Shelby Brothers webshop, volledig in stijl van de wereldberoemde Peaky Blinders. Zo zie je er verzorgd en herkenbaar uit; met deze unieke uitstraling zullen mensen je zeker blijven onthouden.

Een hartelijk karakter

Een andere manier die ook zeker niet over het hoofd gezien mag worden, is je karakter. Ben je vriendelijk, beleefd en behulpzaam? Dan zullen mensen direct een positief gevoel bij je hebben. Grijp dus elke kans die je hebt om iemand te helpen, zodat iedereen ziet dat jij een betrouwbaar iemand bent om zaken mee te doen. Als je verder ook nog duidelijk verstand van zaken hebt en je stevig in je schoenen staat, dan is het voor elke investeerder zichtbaar dat jij degene bent die hen verder zal helpen.

Consistent betrouwbaar

Om te zorgen dat je gratis mond tot mond reclame ontvangt, doe je er goed aan om consistent betrouwbaar te zijn. Dit houdt in dat je afspraken nakomt, altijd op tijd aanwezig bent en duidelijkheid verschaft aan de mensen met wie je werkt. Mensen houden van voorspelbaarheid, dus biedt dit ze. Hoe betrouwbaarder je bent, hoe meer mensen lovend over je zullen praten bij anderen, omdat dit soort kwaliteiten opvallen.

Onderhoud je relaties

Wat ook altijd goed werkt om een blijvende, positieve indruk achter te laten op anderen, is het onderhouden van je relaties. Stuur dus presentjes wanneer een klant of partner jarig is of iets goed bereikt heeft met hun onderneming. Vergeet ook zeker niet om de klassieke relatiegeschenken uit te delen tijdens kerst of andere feestdagen. Iedereen wordt immers gelukkig van een gratis aardigheidje.

 

Zorg er wel altijd voor dat het past bij degene naar wie je het stuurt. Het is aantrekkelijk om relatiegeschenken in bulk te kopen, maar de ene klant of samenwerking is de andere niet. Stuur jij iedereen een geschenk dat past bij hun wensen of persoonlijkheid, dan zorg je ervoor dat zij zich gezien en gewaardeerd voelen. Dat zijn belangrijke gevoelens om over te brengen op anderen, omdat dit vaak maar weinig lukt. Hierdoor val je dus extra op.

Durf te leren

Je laat ook een goede indruk achter als je actief vraagt naar manieren om jezelf en je onderneming te verbeteren. Door te luisteren naar elke vorm van feedback, zelfs negatieve, geef je mensen het gevoel dat hun mening en ervaring belangrijk voor je zijn. Zorg er ook voor dat je in ieder geval iets van de feedback implementeert, ook al is het maar een deel van de feedback. Houd er ook rekening mee dat mensen je hierdoor wel wat meer ‘op het matje’ kunnen roepen, dus zorg ervoor dat je in ieder geval hebt nagedacht over waarom je sommige feedback niet hebt toegepast. Wanneer je het wel en niet implementeren van bepaalde feedback kunt beargumenteren, weet de ander dat je in ieder geval hebt nagedacht over hun punten.

Wees wat jij nodig hebt

Wat je ook doet om een blijvende indruk achter te laten op de mensen om je heen, zolang je dicht bij jezelf blijft, doe je het goed. Een handige manier om te bedenken hoe jij je zult moeten gedragen, is door te bedenken wat jij zelf nodig zou hebben in bepaalde situaties. Wees die persoon en je zult merken dat je veel mensen naar je toetrekt. Zo zorg jij ervoor dat je binnen de kortste keren bekend komt te staan als een belangrijk en fijn persoon om mee samen te werken. Veel succes op al je onderneming avonturen.

Gerelateerde berichten
  • Alles
  • Op auteur
  • Op categorie