image Werkplekbeheer: De sleutel tot efficiëntie en productiviteit in het moderne bedrijfsleven image De Voordelen van het Leven in een Luxe Villa op Curaçao

Drop us a line...

Verstuur bericht

Tips om uit te breiden naar meerdere landen

Heb jij een goedlopende webshop, maar ben je op dit moment alleen in Nederland actief? Dan is het raadzaam om ook eens naar de landen om ons heen te kijken. Laten we als voorbeeld België nemen, een land met ruim 11 miljoen inwoners, dus een enorme extra afzetmarkt voor je producten of diensten. Nu denken de meesten vaak dat Belgen dezelfde taal spreken als wij Nederlanders, maar hoe iets daadwerkelijk overkomt, is in veel gevallen nog wel een verschil. Helemaal anders wordt het wanneer je ook de Duitse markt zou willen betreden. Omdat er toch ontzettend veel potentie zit in deze beide landen, is het absoluut de moeite waard om dit eens te onderzoeken. Omdat we heel goed snappen dat het vooral in het begin erg spannend is, hebben we een aantal tips voor je, voor het geval je met het idee loopt om uit te breiden naar het buitenland.

Laat je website professioneel vertalen

Het vertalen van je website is meer dan alleen vertaalsoftware te gebruiken. Vooral wanneer je actief wilt worden op de Duitse markt, is het niet alleen belangrijk dat alle details kloppen, maar ook zaken zoals de juridische pagina’s op orde zijn. Je doet er dus verstandig aan om een professionele partij in te schakelen, die je hierbij kan helpen. Door te kiezen voor een partij die gespecialiseerd is in professionele vertaling E-commerce, zal je merken dat je direct vanaf het begin een goede start maakt. Je zit er namelijk niet op te wachten dat je er straks na een aantal maanden achter komt dat de boel niet in orde is, vooral wanneer je ook organisch goed vindbaar wilt zijn in de zoekmachines, is het belangrijk dat de teksten niet alleen correct zijn geschreven qua taal en grammatica, maar dus ook volgens de SEO richtlijnen van onder andere Google.

Onderzoek de markt

Uitbreiden naar een ander land klinkt natuurlijk in potentie ontzettend leuk, maar hoe dit het echt? Stel dat je een gerenommeerd merk hebt in hoodies, dan is het waarschijnlijk prima om uit te breiden naar de naastgelegen landen. Wanneer je besluit ook uit te breiden naar een land in Afrika, dan hoeven we je natuurlijk uit te leggen dat de kans op succes vele malen lager ligt. Onderzoek dus goed of er daadwerkelijk markt is voor jouw product of dienst en daarnaast ook welke eventuele concurrentie je hebt. Je zult namelijk vaak zien, dat een idee wat in Nederland goed loopt, niet per definitie ook in het buitenland een succes hoeft te zijn.

Loop niet te hard van stapel

Wat voor veel ondernemers een valkuil is, is dat ze te snel willen. Groeien is goed, maar dan moet ook de rest van je onderneming hier wel klaar voor zijn. Je kunt er dus beter voor kiezen het stap voor stap te doen, zodat je ook de rest van de processen hierop kunt inrichten, dan dat je straks allemaal noodoplossingen hebt, waardoor het in de toekomst bijna niet meer beheersbaar is. Begin dus bijvoorbeeld met één land, zodat je hier voorzichtig kunt bouwen aan een nieuwe klantenkring en wanneer dit staat, je pas verder gaat naar een ander land.

Gerelateerde berichten
  • Alles
  • Op auteur
  • Op categorie