image De goede ervaringen met zakelijke energie image Werken als ZZP’er: zo pak je dat het best aan

Drop us a line...

Verstuur bericht

3 belangrijke elementen op je LinkedIn-profiel

Social media is tegenwoordig onmisbaar. Vroeger was social media vooral bedoeld voor privégebruik, maar het wordt steeds meer gebruikt voor zakelijke doeleinden. Ondernemers gebruiken het om hun bedrijf te promoten en ook LinkedIn is populair. Of je nou op zoek bent naar een baan of niet, een goed LinkedIn-profiel hebben is altijd handig. Er zijn een paar belangrijke elementen op je profielpagina.

Je profielfoto

Je profielfoto is ontzettend belangrijk, omdat dit vaak het eerste is waar mensen naar kijken. Niet alles draait om uiterlijk, maar het geeft wel een eerste indruk. Er verzorgt en representatief uitzien is erg belangrijk. Zorg daarom altijd voor een professionele en mooie profielfoto. Het is niet aan te raden om te kiezen voor een selfie of vakantiefoto, hoe leuk deze ook is. Een professionele foto gemaakt in een studio is natuurlijk het beste. Je kunt ook op zoek gaan naar een LinkedIn fotograaf. Als de foto’s zijn gemaakt, kies dan samen met iemand anders de beste foto uit, soms zie jij jezelf anders dan anderen.

Je functie

Ook de functie die je op je LinkedIn-profiel zet is erg belangrijk. Recruiters zoeken namelijk op functietitels. Je moet dus zelf bepalen wat de beste functietitel voor jouw beroep is. Neem niet zomaar de functietitel van je contract over, deze klopt niet altijd. Bedenk zelf waar je op gevonden wil worden door recruiters. Als je op zoek bent naar werk, is het handig om te vermelden dat je op zoek bent naar een nieuwe uitdaging. Hier wordt namelijk ook vaak op gezocht door recruiters. Ook is het handig om een korte samenvatting over jezelf op je profiel te zetten. Zo is gelijk duidelijk wie je bent en wat je kunt.

Je netwerk

Natuurlijk is hoe populair je bent geen criterium. Je hoeft geen duizend contacten te hebben op LinkedIn om interessant te zijn. Maar het is wel belangrijk dat een beetje duidelijk is dat je durft te netwerken. Daarom is het altijd aan te raden om op zijn minst 200 contacten op LinkedIn te vergaren. Als je minder contacten hebt, kunnen anderen misschien denken dat je niet goed weet hoe je moet netwerken via social media. LinkedIn is immers zakelijk bedoeld. Hoe groter je netwerk, hoe groter de kans dat er een contact tussen zit waar je in de toekomst nog iets aan kunt hebben.

Gerelateerde berichten
  • Alles
  • Op auteur
  • Op categorie