image Online marketing Werknemers willen salaris inleveren om ontslag te voorkomen

Drop us a line...

Verstuur bericht

Nieuwe advertentierichtlijnen zoekmachines

Door de Federal Trade Commission (FTC) zijn er nieuwe richtlijnen voor advertenties binnen de zoekmachines opgesteld. Voor de gebruiker van de zoekmachine is het momenteel niet echt duidelijk wat reclame is en wat de organische zoekresultaten zijn. De FTC eist dat de zoekmachines hier verandering in gaan brengen.

De FTC is van mening dat het voor de consumenten misleidend is en daardoor strafbaar. Het gaat om onder andere de zoekmachines: Google, Bing en Yahoo. Er zijn tips gestuurd naar deze zoekmachines om de advertenties beter op te laten vallen. Door bijvoorbeeld het gebruik van groter lettertype of andere effecten wat het duidelijk maakt voor de gebruiker.

Als de zoekmachines zich niet houden aan deze nieuwe richtlijnen volgen er consequenties, omdat de zoekmachines zich dan strafbaar maken aan het misleiden van de gebruiker. Een jaar eerder is er ook al een klacht geweest over Adwords en de normale zoekresultaten. Het gele vlak wat gebruikt wordt steekt niet goed af tegen het wit, waardoor het haast niet zichtbaar is.

Wilt u ook reclame gaan maken voor uw website? Maar weet u niet precies met welke regeltjes u allemaal rekening moet houden? Neem dan contact op met een reclamebureau Tilburg om te bespreken wat voor u allemaal mogelijk is. Daarnaast kan een internet marketing bureau u perfect van dienst zijn betref zoekmachine marketing.

 

Gerelateerde berichten
  • Alles
  • Op auteur
  • Op categorie
  • Op tag