image Wat moet je doen als je een nieuw huis hebt gekocht? image Hoe stel je een succesvolle beursstand samen? 3 tips

Drop us a line...

Verstuur bericht

3 tips om ondanks de schaarste toch goed technisch personeel te vinden

We kampen met een enorm tekort aan technisch talent binnen onze sector. Dit is in alle bedrijven te merken. Er is gewoon te weinig personeel. Bovendien worden er momenteel ook te weinig nieuwe krachten klaargestoomd. Deze aantallen liggen ver onder wat nodig is om de technische bedrijven uit de brand te helpen. Voor de werkzoekenden is dit natuurlijk goed nieuws. Zij hebben de bedrijven voor het uitkiezen. Als werkgever van een technisch bedrijf geeft dit echter veel moeilijkheden.

Je hebt goed personeel nodig om je werk uit te kunnen voeren. Om te kunnen groeien. Toch is het niet altijd eenvoudig om goed personeel te vinden. Zeker niet op de huidige arbeidsmarkt. Dat moet toch ook anders kunnen? Jazeker! Er zijn heel veel verschillende manieren waarop je jouw bedrijf een stuk aantrekkelijker kunt maken voor werkzoekenden. Hierbij is flexibiliteit het sleutelwoord. Benieuwd hoe je dit dan precies moet aanpakken? Hier volgen twee tips om je op weg te helpen.

Schakel een detacheringsbureau in

Ooit gedacht aan technisch detachering? Nee? Dan wordt het hoog tijd om hier verandering in te brengen. Er zijn tegenwoordig namelijk verschillende bedrijven die zich specifiek richten op de technische sector. Opleidingsinstituten die maar wat graag willen helpen om nieuwe arbeidskrachten op de markt te krijgen.

Een goed voorbeeld is Strevon. Dit opleidingsinstituut werkt als detacheringsbureau samen met veel technische bedrijven. Zij kunnen elkaar immers helpen. Strevon weet gemotiveerde mensen te bereiken en op te leiden, maar daar hebben ze ook leerscholen voor nodig. Deze technische bedrijven investeren vervolgens weer in hun eigen toekomst. Iemand intern opleiden kost tijd, maar op de lange termijn betekent dit ook dat je heel veel nieuwe, gemotiveerde en slimme krachten in huis kunt halen.

Gebruik social media

Wie wil je precies bereiken? Wie is jouw doelgroep? Waarschijnlijk ben je op zoek naar mensen die gemotiveerd zijn om in de technische sector te werken, maar nog niet goed weten hoe ze dit moeten doen. Misschien is er ook wel een kleine groep beschikbaar die wel al ervaring heeft in de technische sector, maar inmiddels door de bomen het bos niet meer zien. In andere woorden: het is belangrijk om op te vallen. Social media is hier het perfecte kanaal voor.

Laat zien waar jouw bedrijf voor staat. Probeer technisch jargon zoveel mogelijk te vermijden. Houd het informeel. Neem bijvoorbeeld een ludiek filmpje op. De kans is groot dat deze vaker gedeeld wordt en dus ook meer mensen weet te bereiken. Laat in je bericht ook weten welke kansen jullie bieden. Bijvoorbeeld dat jullie samenwerken met een detacheringsbureau elektrotechniek en hoe belangrijk doorgroei- en leermogelijkheden zijn. Zo weet je harten te raken, mensen te inspireren en nieuw personeel te werven.

Gerelateerde berichten
  • Alles
  • Op auteur
  • Op categorie