image Wel of geen airco? Dit zijn de voor- en nadelen image Handige werkbonnen app

Drop us a line...

Verstuur bericht

Online marketing inzetten voor betere resultaten in Google

Online Marketing wordt gedefinieerd als een reeks acties die zijn ontwikkeld om te communiceren met potentiële klanten op het internet, waarbij een merk of product wordt gepromoot. Enkele bekende strategieën zijn SEO, e-mailmarketing, Content Marketing en meer.

Het internet is al een deel van ons leven. Het is praktisch onmogelijk om een dagelijkse activiteit te bedenken die niet is beïnvloed door digitale transformatie. En daar horen ook consumptiegewoonten bij!

Digitale marketing heeft een ware revolutie teweeggebracht op het gebied van consumptie en de relatie met merken en bedrijven. Vandaag de dag zijn er verschillende succesvolle ondernemers die de strategieën gebruiken als de belangrijkste pijler van hun bedrijf.

Met het oog op alle mogelijkheden van deze strategie hebben wij dit artikel opgesteld met de belangrijkste voordelen van Digital Marketing. Kijk hier eens naar!

1. Meer interactiviteit met het publiek

Een van de kenmerken waardoor Digitale Marketing steeds meer ingang vindt ten opzichte van de traditionele media is de interactiviteit met het publiek die het biedt.

Denk er eens over na: een advertentie in de krant of een tv-spot vertegenwoordigen is een eenzijdig communicatiemodel. Het merk brengt een boodschap over, maar brengt geen dialoog met het publiek tot stand.

Met digitale kanalen daarentegen kan het publiek met merken interageren, zijn mening geven over producten en diensten en inhoud delen, en dat alles met een simpele druk op de knop.

2. Maakt precieze segmentatie van het publiek mogelijk

Een van de grootste problemen met traditionele marketing is dat er geen controle is over wie door een campagne wordt beïnvloed. Het is zelfs mogelijk een krant of televisiezender te kiezen die meer is afgestemd op het profiel van het doelpubliek van het merk, maar dit garandeert niet dat deze mensen ook werkelijk belangstelling zullen hebben voor het product of de dienst.

Met Digital Marketing daarentegen is het mogelijk om boodschappen en inhoud naar de juiste mensen te sturen. Dat wil zeggen, alleen aan die gebruikers met het ideale profiel voor jouw doelstellingen.

In onlinekanalen kun je het publiek veel preciezer segmenteren aan de hand van kenmerken als leeftijdsgroep, geslacht, opleidingsniveau, geografische locatie en zelfs smaak en consumptiegewoonten!

Zo heb je een effectievere campagne die echt met de consument praat. En wanneer jouw inhoud is afgestemd op de interesses van het publiek, is de kans dat ze een deal met je sluiten veel groter.

3. Kostenbesparingen

Heb je er ooit bij stilgestaan hoeveel het kost om te investeren in een offline marketingstrategie, zoals een reeks advertenties op TV of in een krant met een grote oplage? Geloof me, het is erg duur!

Digitale marketing daarentegen vereist minder middelen en professionals om in de praktijk te worden gebracht. Advertenties in sociale media vergen bijvoorbeeld slechts een fractie van de investering van een offline strategie.

Aangezien het bovendien mogelijk is het publiek veel nauwkeuriger te segmenteren, worden de middelen veel efficiënter geïnvesteerd en wordt verspilling tegengegaan.

Bron: ROIpartners

Gerelateerde berichten
  • Alles
  • Op auteur
  • Op categorie