image Wat zijn starterswoningen? image Hoe werkt een subsidie?

Drop us a line...

Verstuur bericht

Waar let je op bij het evalueren en optimaliseren van je LinkedIn advertenties?

Een nieuwe zakelijke doelgroep bereiken? Daar leent LinkedIn zich perfect voor. Het is daarom geen wonder dat 60% van de B2B marketeers al LinkedIn adverteren gebruikt om hun bedrijf te promoten. Wil jij op het platform adverteren? Dan is het goed om te weten hoe je je advertenties constant kan evalueren en optimaliseren. Wij vertellen je hoe!

2 statistieken die extra aandacht verdienen

Ben je nog nieuw met LinkedIn advertenties? Dan is het sowieso handig om veel te leren. Je kan daar namelijk onwijs veel van leren. Ook als je al meer gevorderd bent, is het belangrijk om kritisch te blijven kijken naar je campagnes.

 

Maar waar let je op? Er zijn drie zaken die je te allen tijde kan evalueren. We noemen en leggen ze hieronder uit.

1.     Demographics

Binnen de demographics kun je zien hoe de job titles die jij hebt ingesteld, presteren. Zo kun je bijvoorbeeld een conclusie trekken dat een functie waarvan je dacht dat die goed zou presteren, zich toch niet aangesproken voelt door jouw advertentie.

 

Is dat het geval? Dan kun je deze demographic uitsluiten bij je volgende campagne. Zo maak je je doelgroep steeds kleiner en specifieker. Dit zorgt weer voor betere prestaties.

2.     Performance

Welke statistieken je in de gaten moet houden, is mede-afhankelijk van het doel dat je met de campagne hebt. Belangrijke metrics voor conversie zijn bijvoorbeeld ‘kosten per order’ en ‘conversieratio’. Focus jij je liever op engagement dan conversie? Dan zijn likes, views en de engagement rate belangrijker.

 

De meest bekende statistieken hebben we op een rijtje voor je gezet:

  • CTR (de click through rate): het aantal klikken/vertoningen.
  • ROI (return on investment): conversiewaarde. Een conversie hoeft niet alleen een verkocht product te zijn. Het kan ook het invullen van een contactformulier zijn of het downloaden van een e-book. Net wat voor jouw bedrijf interessant is.
  • Engagement: denk aan likes, reacties, aantal keren gedeeld en engagement rate.
  • Awareness: aantal vertoningen en het bereik.

A/B testen voor specifieke optimalisaties

Benieuwd naar specifieke optimalisaties in je advertenties? Ga dan eens aan de slag met A/B testen. Bij A/B testen draai je twee advertenties: advertentie A en advertentie B. De resultaten van de advertenties leg je naast elkaar en bestudeer je voor de verschillen. Doet advertentie A het beter? Dan weet je dat je daar een groter volume op kan draaien. Alle inzichten kun je gebruiken om je advertenties steeds beter en effectiever te maken.

 

Hopelijk helpen deze tips je om je advertenties nog meer te optimaliseren. Wil je naast adverteren ook op een organische manier meer verkeer naar je website? Onderschat dan ook niet de organische mogelijkheden van LinkedIn of duik juist eens in de kansen van zoekmachine optimalisatie.

Gerelateerde berichten
  • Alles
  • Op auteur
  • Op categorie