image Waar kun je op besparen in je winkel? image Boekhoudprogramma’s vergelijken; zo kies je het juiste programma!

Drop us a line...

Verstuur bericht

Meer uit je B2B website halen? Zo doe je dat!

Een website blijft een heel belangrijk middel voor het binnenhalen van klanten, ook voor B2B. Heb je een B2B website die niet helemaal lekker loopt? Geen nood! Hieronder geven we je tips om meer uit je website te halen.

Doelgroep

Ten eerste is het belangrijk om je doelgroep te kennen. Wat hebben je klanten met elkaar gemeen en welk probleem los je voor ze op? Wanneer dit helder is, kun je hier je website op afstemmen. Kijk ook naar je potentiële klanten. Heb je weinig inzicht in deze klanten? Dan bestaat de mogelijkheid om meer uit je websitebezoekers te halen. Welke bedrijven bezoeken je website en zijn dus geïnteresseerd in je product of dienst? Door deze informatie te achterhalen, kun je meer B2B leads genereren. Dit kun je het beste doen door gebruik te maken van een tool zoals Leadfeeder. Hiermee verzamel je informatie over je websitebezoekers, wat vervolgens gebruikt kan worden voor reselling.

Content

Vervolgens is het belangrijk om content te delen. Content marketing hoort tegenwoordig echt onderdeel te zijn van het marketingbeleid. Zet het creëren en verspreiden van voor de doelgroep relevante informatie dus ook maar op de to-do-lijst!

SEO

Misschien wist je dit al, maar de zoekmachines zijn nog steeds een van de belangrijkste hulpmiddelen voor bezoekers van je website. Zorg er dus voor dat je website geoptimaliseerd is voor zoekwoorden die voor je doelgroep van belang zijn. Verwerk deze zoekwoorden bijvoorbeeld in je content, en zorg ervoor dat deze content ook echt de moeite waard is om te delen. Op deze manier zul je weer links krijgen van andere waardevolle sites!

Customer journey

Het is belangrijk om aandacht te besteden aan de klantreis die je klant doormaakt van begin tot eind. Deze dient soepel te verlopen. Elk punt wat niet soepel gaat of wat niet duidelijk is, is een mogelijk punt om af te haken. Zorg dus voor duidelijke call-to-actions, een heldere indeling van je site met makkelijke navigatie en natuurlijk goed bereikbare contactgegevens. Bovendien moet je website goed leesbaar zijn en te bedienen zijn op alle devices.

Multichannel

Multichannel marketing sluit goed aan op bovenstaand verhaal. Het blijkt dat personen verschillende apparaten gebruiken voordat zij een beslissing maken. Zorg er dus voor dat je op alle devices aanwezig bent met jouw boodschap en relevante content. Vooral in gecompliceerde beslissingsprocessen, zoals die in de B2B markt, wordt er vaak op meerdere apparaten gezocht voordat de uiteindelijke beslissing wordt gemaakt. Een groot aantal van de website bezoeken is tegenwoordig mobiel. Zorg er dus voor dat je website helemaal responsive en mobielvriendelijk is.

Social media

Ook social media is en blijft een heel belangrijk aandachtspunt. Waar Facebook en Twitter vroeger flink groeiden, nemen Snapchat en Instagram nu een flinke sprint. Social media speelt wel degelijk een rol in B2B marketing, dus verdiep je hier eens in!

 

Gerelateerde berichten
  • Alles
  • Op auteur
  • Op categorie