image Stappenplan voor het verkopen van mijn huis image Voordelen van werken en leren

Drop us a line...

Verstuur bericht

8 tips voor het huren van de perfecte kantoorruimte

Heb jij een eigen bedrijf waarvoor je graag een kantoorruimte zou willen huren? Dat is een hele bijzondere stap in jouw carrière als ondernemer! Het uitkiezen van de perfecte kantoorruimte is ontzettend leuk, maar het kan ook lastig zijn. Er zijn namelijk een aantal dingen waar je goed op moet letten, om te voorkomen dat je achteraf spijt krijgt. Om je een handje op weg te helpen geven we je in deze blog 8 handige tips voor het huren van de perfecte kantoorruimte!

De locatie

Ten eerste is de locatie natuurlijk een hele belangrijke factor. Je wil dat je kantoor goed bereikbaar is voor klanten en werknemers. Deze plekken bevinden zich vaak in het centrum. Een ander voordeel van een kantoorruimte in het centrum is het feit dat je kantoor dient als visitekaartje voor je bedrijf. Er komen een heleboel mensen langs je kantoor en wie weet haal je hier een nieuwe klant uit! Wel moet je opletten dat de ruimtes in het centrum soms nogal prijzig kunnen zijn. Vooral in de grote steden zijn de prijzen van kantoorruimtes in het centrum erg hoog. Ligt de prijs van het kantoor boven je budget? Kies dan liever voor een ander pand. Een kantoor net buiten het centrum is ook goed bereikbaar en kan al heel veel schelen in prijs!

Het aantal vierkante meters

Ook het aantal vierkante meters is belangrijk om goed over na te denken. Veel ondernemers denken dat ze ontzettend veel ruimte nodig hebben, terwijl dit helemaal niet het geval is. En het is zonde om voor een grote ruimte te betalen die je eigenlijk helemaal niet nodig hebt. Heb je alleen een bureau, een stoel en een kast nodig? Kies dan ook voor een klein kantoor, om kosten te besparen.

Een full-service oplossing bij Tauro

Je kunt er voor kiezen om een lege kantoorruimte te huren waarvoor je nog van alles moet regelen. Maar vaak is het verstandiger om te kiezen voor een full-service oplossing. In een business center vind je kant-en-klare kantoorruimtes waarin je direct kunt beginnen. En dat scheelt weer veel tijd en geld! Verder draagt dit bij aan een professionele uitstraling van je bedrijf. De full-service kantoorruimtes van Tauro zijn gestoffeerd en voorzien van moderne kantoorvoorzieningen. Je kunt deze ruimtes zelf inrichten, of het meubilair voor je laten regelen. Zo weet je zeker dat je binnen no time bent voorzien van een zakelijk en modern kantoor!

Ontvangen van klanten

Wil je klanten ontvangen in je kantoor? Dan is het ten eerste belangrijk dat de verhuurder dit toestaat, maar daarnaast moet er ook ruimte voor zijn. Bij Tauro zijn er speciale spreekruimtes waarin je je klanten professioneel kunt ontvangen. Dit zorgt ervoor dat je professioneel overkomt en de klant netjes te woord kunt staan.

Receptie

Als een klant aankomt bij jouw kantoorruimte, is het belangrijk dat hij of zij netjes en vriendelijk wordt ontvangen. Het kan voor een klant namelijk een vervelende ervaring zijn om op een locatie aan te komen waar hij niet weet welke kant hij op moet. Dit geeft een ongemakkelijk gevoel en dat wil je natuurlijk voorkomen! Kies daarom voor een kantoorruimte met een receptie. Hier wordt de klant netjes te woord gestaan en er wordt verteld waar de klant moet zijn. Dit draagt bij aan een professionele en positieve ervaring voor de klant. Bij de kantoorruimtes van Tauro wordt je klant ontvangen en te woord gestaan door een vriendelijke en zakelijke receptioniste.  

De mate van flexibiliteit

Verder is het belangrijk om na te denken over de flexibiliteit. Is de voortgang van je bedrijf nog niet heel zeker? Dan is het verstandiger om een contract te tekenen voor een relatief korte termijn. Mochten de zaken dan toch niet zo goed lopen, dan zit je in ieder geval niet voor lang vast aan het contract.

Opbouw van de prijs

Laat je ook niet verleiden door lage huurprijzen, maar laat je goed informeren wat er allemaal zit inbegrepen bij de prijs. Sommige verhuurders laten je expres enkel de kale huur zien, terwijl anderen een all-in prijs rekenen. Vraag dus goed na wat er allemaal zit inbegrepen bij de prijs, en denk hierbij aan gas, water, elektriciteit, telefonie, internet, parkeerkosten, vergaderkosten, koffie, lunch en huur van het meubilair.

Groei- en krimpmogelijkheden

Gaat het ontzettend goed met je bedrijf? Dan wil je misschien wel meer personeel inhuren. Het is dan ontzettend fijn als je kunt verplaatsen naar een groter kantoor. Ook als het wat minder goed gaat met je bedrijf is het fijn als je krimp mogelijkheden hebt.

Gerelateerde berichten
  • Alles
  • Op auteur
  • Op categorie